onsdag 18 juni 2008

Dag 14 Deje



Frukostmöte på stadshotellet kl 09.00. Ännu inte bestämt vart vi ska, norrut lär det bli i alla fall.
Äter lunchpizza. SMS från David. Vi ska till Deje. Ja det är ju norrut hela 33km från Karlstad.
Bra, då hinner jag vara lite social med mina föräldrar, kommer dit lägger mig på sängen i mitt gamla pojkrum och somnar. Vaknar av att mor vill bjuda på kaffe och jordgubbar. Tackar för mig och åker mot Deje.

Hos familjen i Deje verkar hela kvartert samlats för att se matchen. Alla är målade i svenska färger eller har en tröja det står Zlatan på. På villan hänger en gigantisk svensk flagga. Max och David gör ett inslag som vi sänder över till Stockholm. När inslaget visas på TV4 drar ett åskmoln in lokalt över Deje. Jag märker hur signalerna från satelliten blir svagare och försvinner under en kort period. Detta drabbar naturligtvis alla tittare i Deje som kollar via satellit. Att det sker precis när Max uppmanar Dejeborna att komma hit för att kora värmlands häftigaste epatraktor måste ses som ett ödets ironi.
Sverige förlorar mot Ryssland 0-2. Nattsvart.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida