tisdag 10 juni 2008

Dag 6 Göteborg



Idag planerar vi att åka till Göteborg, efter frukost åker Max och David ut för att filma hundar!?
Jag inväntar på hotellet, Emil G ringer för att kolla hur det gick igår. Mitt under samtalet börjar brandlarmet på hotellet att tjuta. Avslutar samtalet med Emil och ringer receptionen, frågar om jag ska kasta ut resväskan och mig själv genom fönstret. -Ingen fara vi har kollat allt är lugnt, säger receptionisten. Samtidigt hör jag brandkårssirener, när jag tittar ut ser jag stegbilen. Dags att gå. Genom fönstret ser jag en lapplisa i full färd med skriva böter, jag ropar och säger att jag är på väg. Hon bara blänger surt och smackar lappen på rutan. Satkärring. Anländer till Göteborg här blåser tyska kundvagnar som Max uttrycker det. Jag får använda stödbenen för att inte bussen ska välta. Använder elverket för första gången. Fungerar alldeles utmärkt. Stabil och bra ström. Sändningen går lysande via Siriussatelliten.
AV-teknik som har en storbildsskärm på avenyn har problem med TV4 mottagning. Jag levererar bild och ljud från satellitmottagaren, som motprestation får dom förse mig med elkraft.
En tanke slår mig plötsligt, om mottagaren slutar fungera vad händer då? Här är flera tusen som tittar, antagligen blir jag lynchad!

Nu är matchen snart slut, Sverige leder med 2-0 och stämningen utanför bussen är på topp. Jag slapp lynchningen allt funkade som det skulle. Max och David får SMS efter varje sändning med glada tillrop och beröm. Det är dom värda, dom är verkligen ambitiösa och vill göra det bästa. Redan vid frukostbordet börjar dom spåna på nya inslagsideer bildlösningar m.m.

Parkerar bussen vid hotell Avalon kl 00.00. Fotbollsfesten fortsätter utanför mitt sovrumsfönster långt in på småtimmarna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida