tisdag 17 juni 2008

Dag 13 Borgvik




David ringer: -Vi ska åka till ett ställe som heter Borgvik om du känner till det?
Klart jag gör, det ligger i min gamla hemkommun Grums i Värmland. Hann med en kopp kaffe hos min bror och en snabbvisit hos föräldrarna. På vägen till sändningsplatsen passerar jag min fd kollega Börge Hagbergs sommarställe, det blev ett trevligt återseende. Många år sen sist.

Eftersom Italien spelar ikväll bör vi vara hos en Italienare, och mycket riktig här i värmlandsskogen finns Bruno och hans svenska fru Kjerstin. Stugan ligger idylliskt vid sjön Värmeln. Vi blir bjudna på en suverän pasta, vin och italienska ostar.
Max kollar Expressens hemsida, vissa personer gillade visst inte gårdagens inslag om Österrike.
Vi kör ett liveinslag 20.15. och 23,50.
Anländer till hotellet i Karlstad 01,15. checkar in och släpar väska och ryggsäck uppför trappor och genom korridorer till rummet absolut längst bort. (hotellet renoveras, hissen fungerar inte)
Stoppar i nyckelkortet, röd lampa, försöker igen, röd lampa. Det är kört . Jag blir inte insläppt. Precis vad jag längtat efter kl 01.15. Nu lovordar jag mobiltelefonen, nattportieren får älga upp med ett nytt kort. Somnar.




0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida