torsdag 12 juni 2008

Dag 8 Nora



SMS från Max, idag blir det Karlskoga eller Nora. Resan till Nora gick utan några större överraskningar förutom att jag lärt mig att inte lita blint på GPS:en. Jag hyllade den ju häromdagen.
Men när "GPS tanten" tjatar Sväng till vänster i nästa korsning och man ändå är tveksam och hon fortsätter, SVÄNG NU TILL VÄNSTER gör man som hon säger bara för att få slut på tjatet
(vissa kanske känner igen situationen). Detta medförde att jag fick en ofrivillig sightseeingtur genom Örebro. Nu sitter jag på en svinkall campingplats i Nora och väntar på Max och David.
Bredvid bussen har ett holländskt par slagit upp sitt tvåmanstält, dom sitter mest i bilen, antagligen för att hålla värmen. Vart tog sommar´n vägen? David filmar Max när han monterar ett enmanstält, Vi kör en direktare 17.15. Struligt med återgångsljudet, förbindelsen kopplas ned hela tiden. Verkar vara knas med telefonlinjerna i Kungsan. Max lyssnar via sin egen telefon,det funkar.
Grabbarna drar vidare, jag blir kvar med buss och tält. Tältet ska jag flytta inför kvällsändningen, jag åker också och handlar "rekvisita" dvs korv, marshmallows, tändvätska. Innan sändningen har vi en trevlig grillkväll. Vårt inslag fungerar perfekt. Nu återstår rivning och transport till hotellet i Örebro, vi skippar campandet i natt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida