lördag 14 juni 2008

Dag 10 Ingarö



Örebro är en trevlig stad med konstintresserad ungdom. TV4 fick länkbussen gratis dekorerad under natten, se bild. 09.00 avresa mot Stockholm. Regnet vräker ned när jag passerar Södertälje. Passerar förbi hemmet för uppdatering av resegarderoben. Fortsätter sedan mot Wermdö Golfklubb. Riggar ljud och videokablar över taket och ned till terrassen där bröllopsgästerna ska mingla. Ett fobollsfan som är av spansk/svenskt börd har mailat och vill överraska sin blivande fru med ett TV inslag.

Begreppet förnedrings TV har fått en ny innebörd. Jag, alias "Länkman" blir inkallad för att visa kontrasten mellan uppklädda bröllopsgäster och skitig tekniker, jag hoppas inslaget inte sänds.
Lånar Max och Davids fina Audi, åker till TV4 och lämnar av lite prylar. Pratar med Mats och Emil på KC och får se Sverige förlora mot Spanien med 2-1. Hinner med en finare middag på Max (inte Grinndal) i Hammarby sjöstad innan jag åker tillbaka till Wermdö Golfklubb. Vi länkar över ett inslag där jag tyvärr medverkar (jag ser ut som en frusen uteliggare).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida