måndag 23 juni 2008

Dag 19 Luleå

Styr norrut mot Luleå, 530km att se fram emot. E4:an består mest av regn, ständiga vägbyggen och långtradare. Hastigheten pendlar mellan 110 0ch 50 km/h.
Vi börjar bli hungriga. Stannar i Örnsköldsvik, bussen får Diesel och jag en Wallenbergare. I Byske mellan Skellefteå och Piteå blir jag akut kaffesugen. Svänger in på OKQ8 och får en halv pappmugg automatkaffe för 12 spänn.
Stärkt av kaffet och mina tidigare inköpta flottyrmunkar rattar jag ut på vägen igen för att på nytt jaga ikapp långtradarna jag nyss körde om.

Under resan har jag försökt bli kompis med bilradion, men den är inte alltid på humör. Har stora problem att hitta kanalerna, dålig antenn kanske? Försöker med en Lundellskiva istället, men den vägrar den ta emot överhuvudtaget.

När vi närmar oss Luleå vaknar "GPS tanten" till liv, henne har jag inte hört av sen vi startade från Sundsvall. Den här gången försöker hon locka ut mig i skogen, men nu är jag på min vakt och följer skyltarna istället. Väl inne i Luleå får hon övertaget och lurar mig att köra en omotiverad sigtseeingtur innan vi hittar hotellet. Lömskt fruntimmer!

När jag checkat in ringer jag Max för att kolla läget. -Gissa var jag är? säger han.
-??
-I Stockholm!
Första tanken är, har jag kört dryga 50mil åt fel håll? Men jag blir lugnad, Luleå är rätt!
Han och den nya fotografen kommer upp med flyg i morgon.

Nu är klockan snart 01.00, och jag som skulle lägga mig tidigt!!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida