fredag 27 juni 2008

Dag 24 Örnsköldsvik-Stockholm


I hotellhissen möter jag Star Wars roboten C3PO, ja inte själva metallgubben utan den brittiske skådespelaren Anthony Daniels.
(Darth Vader på bilden)

En stor Star Wars utställning invigs idag i Ö-vik. Jag brukar vara lite skeptisk till denna typ av utställning, det brukar bli lite taffligt. Men nyfikenheten tar överhand. Efter frukost beger jag mig dit. En lång kö ringlar framför museet och det vimlar av välkända figurer från filmerna. Utställning är imponerande. Det visas kostymer och fullskalemodeller från inspelningarna, allt i original. Har ni vägarna förbi Ö-vik rekommenderar jag ett besök på utställningen.
Nu återstår bara 530km till Stockholm. Stannar i Sundsvall för en hamburgare och i Gävle för tankning. Anländer till TV4 strax efter 19.00. Efter urlastning tvätt och städning lämnar jag garaget strax före 21.00

Allt har ett slut, så även Sverigeresan. Länkbussen har kommit hem till TV4 igen och jag till Enskede. Det har varit roliga och händelserika 24 dagar. Trevliga arbetskamrater och många roliga bekantskaper på vägen (enda undantaget den sura lapplisan i Jönköping).
Vi har genomfört 43 st sändningar. Kört 6000 km. Upplevt strålande sol och högsommarvärme i Sölvesborg, hällregn och arktiskt klimat i Kiruna.

Till sist, hur vet man att man varit borta länge?
Svar: Man upptäcker att en sjöfågel byggt ett stort bo på båtens badbrygga!
Dags att åka båt med andra ord.

Trevlig sommar!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida