onsdag 25 juni 2008

Dag 21 Abisko


På Frukosten träffar jag vår nye fotograf/redigerare Oscar Dahl och Max. Dom kom igår kväll med hyrbil från Luleå. Jag förbereder mig för att åka till Abisko, ca 100km NV om Kiruna. Grabbarna stannar kvar i Kiruna för att göra reportage. Regnet vräker ner och dimman hänger tung över fjällen. Tjälen har gått hårt åt vägen, det är inte potthål utan kratrar man får parera för.

I Abisko får jag ett rum på turiststationen. Vi träffar trevlige ägaren Putte som följer med till linbanestationen en liten bit upp på fjället. Vi tänkte ha lapporten som bakgrund i kväll. Nu var lapporten tyvärr "stängd" pga dimman, har vi tur lättar den under kvällen. Nu blir det mat.

Tyvärr lättade inte dimman och regnet tilltog, så vi körde från balkongen på hotellet. Det blev i alla fall snöklädda fjäll i bakgrunden.

Nu kan man skriva en kommentar i bloggen om man vill, var visst en inställning jag missat.
Bildarkivet kommer man till om man klickar på rubriken.

1 kommentarer:

Klockan 25 juni 2008 kl. 22:10 , Anonymous Anonym sa...

test

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida